påskpyssel

Påskpyssel

image197

Jag kör en repris på ett påskpyssel jag gjorde för ett par år sedan. Idén hämtade jag från Drömhem och Trädgård. Så här gör man;

1) Picka hål i några ägg och blås ut innehållet.
2) Klipp ut papper som täcker ägget i båda riktningar. I tidningen tog de fina bilder från gamla tidningar, jag tog presentpapper.
3) Klipp centimeterlånga remsor på vardera sidan om papperet, men lämna cirka 2 cm i mitten.
4) Klipp varannan remsa som en spets.
5) Limma fast papperet runt "midjan".
6) Därefter limmar Du fast de tjocka remsorna först, varefter Du
7) limmar fast de spetsiga remsorna så att de täcker ägget!

image200

Voilá! Klart! Sist ska man visst måla hela ägget med lim. Jag antar att man kan lacka dem också, om man vill. Visst ser det lite knöggligt och hemmagjort ut, men det är det som är charmen! ;-) Jag placerade mina tillsammans med en liten murgröna i mormors gamla sockerskål. Kanonfint, billigt och enkelt!

Så här blev det;

Kommentarer
Postat av: Ingaplinga

Hej min vän.Va mycket fint pyssel du har gjort till påsk.Blir inspirerad!Glad Påsk hela familjen önskar vi i Lerum.

2010-03-28 @ 23:15:15
Postat av: SANELA

Bravo vratila si stari izgled sada mi je lakse.

2010-03-28 @ 23:18:13
Postat av: duska

Opet te moram kritikovati a gdje je na nasem,prevedi ...I neka te falila si nam nismo imali sta gledati.

2010-03-30 @ 21:13:15
Postat av: duska

Nisam sigurna ali cinimi se da je prosla godina kako si napravila blog.Znam da smo gledali slike od proslog uskrsa.Dali sam upravu :-)

2010-03-30 @ 21:15:38
Postat av: gaga

Draga Duska gledaj slike hahaha

2010-03-30 @ 23:15:45
URL: http://draganasgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0