Belegonije



Svake godine sadim belegonije u saksije ispod prozora jer su najzahvalnije i cvjetaju cijelo ljeto.Belegonije zahtijevaju kvalitetnu zemlju i puno vode i sunca.....nevole direktnu kisu..listovi tada pozute i otpadaju.
Ovdje se vidi i moja ruza puzavica sto je posadena na prednju stranu kuce izmedu dva prozora.Ova ruza je moja maza jer nju naj vise njegujem i zalijevam.Posadena je ispod krova pa se mora zaljevati redovno posto kisa ne dolazi do ruze.
Moja nagrada dolazi sredinom ljeta u obliku velikih crvenih cvjetova...nije losa nagrada.

Kommentarer
Postat av: Anonym

i ja ih obozavam...sadim ih na balkon...prelijepe su

2009-05-24 @ 22:28:00
Postat av: zlata

to sam bila ja....zlata

2009-05-24 @ 22:30:01
Postat av: Nea Grändhuset

Tack själv för en jättetrevlig kväll med många nya kunskaper. Så lätt det gick att lära sig denna typ av blogg, tack vare dig. Kommer jättegärna och kollar din trädgård samt att jag kommer ihåg att du vill ha "kattmynta". Ha´ det bra /Nea

2009-05-26 @ 08:58:34
Postat av: Nea

Tack själv för en trevlig kväll. Kul att träffas och så gav du mig mycket ny kunskap ang blogg. Vi hörs. Kommer gärna och tittar på din trädgård och då skall jag tänka på "kattmynta". /Nea

2009-05-26 @ 09:02:36
URL: http://grandhuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0